Jump to content


Welcome to DBSTalk


Sign In 

Create Account
Welcome to DBSTalk. Our community covers all aspects of video delivery solutions including: Direct Broadcast Satellite (DBS), Cable Television, and Internet Protocol Television (IPTV). We also have forums to discuss popular television programs, home theater equipment, and internet streaming service providers. Members of our community include experts who can help you solve technical problems, industry professionals, company representatives, and novices who are here to learn.

Like most online communities you must register to view or post in our community. Sign-up is a free and simple process that requires minimal information. Be a part of our community by signing in or creating an account. The Digital Bit Stream starts here!
  • Reply to existing topics or start a discussion of your own
  • Subscribe to topics and forums and get email updates
  • Send private personal messages (PM) to other forum members
  • Customize your profile page and make new friends
 
Guest Message by DevFuse

Photo
- - - - -

EPG Data: Why so little, and not updated?


  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#26 OFFLINE   FarmerBob

FarmerBob

    Godfather

  • Registered
  • 598 posts
Joined: Nov 27, 2002

Posted 30 November 2011 - 02:16 PM

People have been complaining about the EPG for years. Me especially. Tribune/Zap2It is the worst provider on the planet. And no it's not dynamically updated as one would think it would be in the 21st Century. And when there is a problem, DISH points at Tribune, Tribune points at the Broadcaster, which fails because 99% of the time the broadcaster is correct. All the while TitanTV, TVGuide.com and the Broadcaster are usually spot on. I don't see how they can be that close and DISH so off at times. It has caused many failed timers that has made us go online to get fare. This has shown us that getting programming from other sources is easier, more reliable and better quality. One would imagine that DISH wouldn't want that to happen. But when I have talked to them over the years, until very recently, they were not really concerned.

I have hundreds of pictures of bad EPG behavior and it's consistently wrong a lot and has been for years. DISH needs a new provider for this info. One that is accurate and timely. Oh, and in talking to TVGuide, once awhile back, asking about the logo on the page and that their site had up to date and accurate info and DISH's is not, I was told that the only reason that the TVGuide logo is on the page is because DISH is using a copywritten visual format of TVG and has to have the TVG logo there as acknowledgment of TVG's ownership of the format. I told the TVG guy that it makes them look bad. He agreed. But no action.

...Ads Help To Support This Site...

#27 OFFLINE   tampa8

tampa8

    Godfather/Supporter

  • Registered
  • 1,897 posts
Joined: Mar 30, 2002

Posted 30 November 2011 - 03:05 PM

I was told that the only reason that the TVGuide logo is on the page is because DISH is using a copywritten visual format of TVG and has to have the TVG logo there as acknowledgment of TVG's ownership of the format. I told the TVG guy that it makes them look bad. He agreed. But no action.


I don't agree with some of the things in your post, some I do, but that quote is just flat wrong. It is the TV Guide Network on that channel. It's the same programming and descriptions as on Charter Cable, and the same as at the TV Guide site. The logo is there because that is the channel.

#28 OFFLINE   SayWhat?

SayWhat?

    Know Nothing

  • Registered
  • 6,090 posts
Joined: Jun 06, 2009

Posted 30 November 2011 - 03:14 PM

I don't agree with some of the things in your post, some I do, but that quote is just flat wrong. It is the TV Guide Network on that channel.

The logo is there because that is the channel.


I don't believe anybody is talking about the TVGuide Channel [TVGN 117] (which doesn't even display a guide any more).
Help stamp out Twits and Twitterers!

HD, SchmacHD!! Just be glad you've got a picture at all.

#29 OFFLINE   FarmerBob

FarmerBob

    Godfather

  • Registered
  • 598 posts
Joined: Nov 27, 2002

Posted 30 November 2011 - 03:53 PM

I don't believe anybody is talking about the TVGuide Channel [TVGN 117] (which doesn't even display a guide any more).

You 100% correct. It's the EPG that you get when you press the guide button on the remote.

I have been following this for years due to missing many timers, idiosyncratic operation due erroneous info in the listings and wondering why when Name Based Recording was made available that they did not cover all the bases properly. I spoke with TVG and was told what I posted and they were never owned by Tribune: cite: http://en.wikipedia.org/wiki/TV_Guide.

Other: "TV Guide Magazine is owned by private-equity firm OpenGate Capital, which purchased the company from Macrovision Solutions Corporation (later renamed Rovi Corporation) for $1 in 2008. Macrovision loaned OpenGate $9.5 million to finance the magazine. (Other TV Guide holdings, including Internet and cable TV assets, were sold to movie and TV studio Lionsgate.)"

I have seen many discrepancies that make the EPG basically worthless and have discussed it directly with DISH, Zap2It/Tribune and TVG on many occasions.

@tampa8, believe what you want. But I have gone looking beyond the forums, directly to the sources.

#30 OFFLINE   Orion9

Orion9

    Legend

  • Registered
  • 245 posts
Joined: Jan 31, 2011

Posted 30 November 2011 - 07:23 PM

not, I was told that the only reason that the TVGuide logo is on the page is because DISH is using a copywritten visual format of TVG and has to have the TVG logo there as acknowledgment of TVG's ownership of the format. I told the TVG guy that it makes them look bad. He agreed. But no action.


I think they want to look bad. Bad as in: if you don't pay us for using our "grid on a TV" patent, we'll sue you too. :D




Protected By... spam firewall...And...