1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

$6 Home Media Center Fee

Discussion in 'DIRECTV General Discussion' started by tomgossert, Jun 29, 2012.

  1. tomgossert

    tomgossert Cool Member

    30
    0
    Dec 6, 2008
    I just received my June bill and had a charge of $6 for HMC. I thought there was no additional charges for this box other than maintaining $20/month Advance Receiver Fee (HD+DVR+WHDVR). I have no RVU clients and only 2 other HD boxes.

    Bill: Primary TV $6.00
    Primary TV Free -$6.00
    Additional TV $6.00
    Additional TV $6.00
    Home Media Center for 1 Client $6.00

    Anyone else have issues with this?
     
  2. trh

    trh This Space for Sale

    5,852
    317
    Nov 2, 2007
    NE FL
    The $6 fee is for an RVU. If you don't have one, you need to contact DirecTV and have them remove this from your account.
     
  3. veryoldschool

    veryoldschool Lifetime Achiever Staff Member Super Moderator DBSTalk Club

    42,684
    349
    Dec 9, 2006
    As they say "the first one is free", and then it's $6 for every one after.
    If you don't have an RVU client [TV], then this fee should be removed.
    If you do have an RVU TV and want to connect to the HR34, well that's another $6 too.
     
  4. tomgossert

    tomgossert Cool Member

    30
    0
    Dec 6, 2008
    Just got off phone with D*, started with entry level CSR then went to retention CSR. Retention CSR said there was a $6 charge for HMC, I still think he is incorrect. I explained there was nothing on D* website for HMC indicating $6 charge for HMC, nothing in terms and conditions charge listings about HMC charge and nothing said on phone when I ordered HMC from D* about charge. Explained I have no RVU clients, only two other receivers. They gave me credits for the charge via discounts for movie channels but charge is still on. Even told retention CSR I wasn't intrested in credits, just wanted charge removed from account. Is there a department that deals directly with HMC?
     
  5. Davenlr

    Davenlr Geek til I die

    9,139
    28
    Sep 16, 2006
    Try the access card dept.
     
  6. dsw2112

    dsw2112 Always Searching

    1,938
    0
    Jun 12, 2009
    This is the part they're missing. As others have said it's an RVU client charge. If you do not have one, then the charge needs to go...
     
  7. dpeters11

    dpeters11 Hall Of Fame

    16,345
    503
    May 30, 2007
    Cincinnati
    At one point Case Management, but you can't ask to be connected to them. Without RVU, your monthly fees should be no different than if you had all HR2X models with Whole Home.
     
  8. Alebob911

    Alebob911 Hall Of Fame

    1,622
    6
    Mar 22, 2007
    CERES,CA
    CSR is wrong. You should not have RVU charge unless you have a client. I would follow up and get this corrected.
     
  9. Newshawk

    Newshawk Hall Of Fame

    2,444
    0
    Sep 3, 2004
    Broken...
    Case Management was only handling technical issues during the rollout of the HR34. They no longer do that AFAIK.
     
  10. The Merg

    The Merg 1*

    10,289
    35
    Jun 24, 2007
    Northern VA
    Send an e-mail to Ellen Filipiak <ellen.filipiak@directv.com>, VP of Customer Relations. Her office is pretty good at resolving issues and will do what they can to rectify the issue for you.

    - Merg
     
  11. lgb0250

    lgb0250 Legend

    318
    9
    Jan 24, 2010
    I had no problem getting it removed from my bill. You need to explain carefully to them that you have no RVU's.
     
  12. Sixto

    Sixto Well-Known Member

    12,224
    95
    Nov 18, 2005
    It should be very simple, with no need for any escalation, hopefully you get to a CSR with some knowledge. It's basic stuff.

    As others have mentioned, the fee you're describing is the RVU fee, you'll see it under "My Services" when looking at your Account Overview on the web-site. It should be the last option listed under My Services after DVR or nomad.

    You need to call and mention that you have been charged $6 for the "RVU fee for 1 client". Explain that you do no have any RVU clients and would like the fee removed. Do not mention the HMC or anything else, it may confuse them.

    Just state that you have a $6 fee for RVU with 1 client, you have no RVU clients and would like the feature and fee removed.

    Once removed, you will no longer see RVU under "My Services"

    If they are confused, politely hang up and call back. A normal CSR should be able to easily handle this request.
     
  13. veryoldschool

    veryoldschool Lifetime Achiever Staff Member Super Moderator DBSTalk Club

    42,684
    349
    Dec 9, 2006
    Having added an RVU client yesterday, this seems to be a bit new to the CSRs, and as I read what happened, I have the feeling the CSR was "thinking" the $6 fee was for the HMC, which it does cost, but not grasping the difference between the HMC fee and the RVU client fee [as both are the same $6].
     
  14. Sixto

    Sixto Well-Known Member

    12,224
    95
    Nov 18, 2005
    Yep VOS, agree, that's why it may be best for the OP to not mention the HMC, and just focus on the RVU fee. Describe that it's listed under My Services, under RVU, read it to the CSR, and request removal.
     
  15. Rich

    Rich DBSTalk Club DBSTalk Club

    28,285
    656
    Feb 22, 2007
    Piscataway, NJ
    They rarely help with anything not related to access cards or activations or questions about leased or owned receivers. But, they have sent me to the proper people a couple times.

    Rich
     
  16. wahooq

    wahooq New Member

    931
    1
    Oct 19, 2011
    Tulsa, OK
    Yeah an HMC is charged just like an additional receiver, the charge you are seeing is for an RVU which if you dont have call and it will be taken off and reimbursed for past charges
     
  17. Blankman2k5

    Blankman2k5 Legend

    104
    0
    Oct 20, 2010
    How many receivers do you have total?
     
  18. gbubar

    gbubar Legend

    160
    0
    Feb 3, 2004
    I was thinking the same thing...if he has a total of 4 receivers then they just mislabeled the charge and it should be changed to an additional tv.
     
  19. spartanstew

    spartanstew Dry as a bone

    12,566
    61
    Nov 16, 2005
    Wylie, Texas
    .

    .
     
  20. Shades228

    Shades228 DaBears

    6,081
    46
    Mar 18, 2008
    This is caused because on your order the agent selected a RVU client install and when it was activated with the HR34 the service got turned on. There's an old thread about this but it hasn't popped up in a long time.
     

Share This Page